مجله خبری فقه و قانون گذاری

رصد اخبار مربوط به فقه و قانون گذاری در منابع عربی

مجله خبری فقه و قانون گذاری

رصد اخبار مربوط به فقه و قانون گذاری در منابع عربی

حقوق زنان فلسطینی با چاقوی قوانین ناتوان ذبح می شود (بخش اول)

"روان ابوهواش" نام جدیدی است که به لیست 21 نفره زنانی اضافه شد که تنها در سال 2019، همگی به دست نزدیکان خود در فلسطین به قتل رسیده اند.

او که مادر چهار کودک بود، در ماه دسامبر، توسط همسر سابق اش با خونسردی کشته شد. قاتل جسدش را در یک باغ درختان نخل در نزدیکی بحر المیت، رها کرد. اینگونه و به سادگی تصمیم گرفته بود که وقت آن رسیده است که زندگی "روان" تمام شود.

ضمانتی اما نیست که ابو هواش آخرین مورد این لیست باشد. تا کنون، تلاش های بسیار موسسات حامی زنان و سازمان های مردم نهاد با هدف تغییر قوانین موجود بی نتیجه مانده است. قوانینی باید به گونه ای باشد که از زنان محافظت و همه کسانی که آنان را به قتل می رسانند – از جمله پدرانشان – را مجازات کند.

پرونده ابوهواش با دریافت خون بها در نظام قبیله ای، بسته شد و حق او نیز همراه با جسدش، در خاک مدفون شد.

در شمال نوار غزه نیز اخیرا تیم تحقیقاتی پلیس اعلام کرد که به صورت اتفاقی، ماجرای یک قتل برملا شده است. پدر دختر 31 ساله خود را زنده به گور کرده است.

از بارزترین پرونده های سال 2019 در این راستا، پرونده "اسراء غریب" است.  ویدئوهایی منتشر شد که نشان می داد او در بیمارستان توسط نزدیکانش در معرض آزار جسمی قرار گرفته است. این در حالی است که بیمارستان معمولا مملو از پزشکان و نیروهای امنیتی است.


فشار های مردمی و گروه های حامی زنان باعث شد قاتلان اسراء به دادگاه کشانده شوند. علی رغم آن اما کسی نمی داند که دقیقا چه حکمی در انتظار مرتکبان این جنایت است. دلیلش این است که قوانین در فلسطین، اگر قاتل ولی دم مقتول باشد، او را شامل "عذر قانونی تخفیف [مجازات]" می داند.

منبع: https://nawa.ps/ar/post/43344/2019


نظرات 1 + ارسال نظر
ربولی حسن کور چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 14:10 http://Rezasr2.blogsky.com

نه که اینجا این قوانین وجود نداره!
خوبه رومینا را تازه کشتن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.