مجله خبری فقه و قانون گذاری

رصد اخبار مربوط به فقه و قانون گذاری در منابع عربی

مجله خبری فقه و قانون گذاری

رصد اخبار مربوط به فقه و قانون گذاری در منابع عربی

ازدواج دو زن همجنسگرای مصری در کانادا

پس از این که دو زن مصری با انتشار عکسهای جنجال برانگیز، از ازدواج همجنسگرایانه شان در کانادا پرده برداشتند، جنجال گسترده ای در شبکه های اجتماعی به وجود آمده است.


سید عبدالله، رئیس دادگاه بازنگری در این خصوص گفت: این کار عملی بی شرمانه و مخالف با اصول ادب است و مجازات آن بر اساس ماده 278، حبس تا یک سال و جریمه کمتر از 300 پوند است.


وی افزود: هر مصری که جرمی را خارج از کشور انجام دهد قانون مصر او را مجازات می کند مگر اینکه در خارج از کشور مجازات شده باشد.


دکتر شوقی السید، استاد حقوق عمومی اما گفت: ماده صریحی نداریم که همجنسگرایی را جرم انگاری کرده باشد، اما جرائم اینچنینی در محدوده جرائمی چون خروج از ادب عمومی و نقض حیا و تبلیغ فسق و فجور قرار می گیرند.


وی افزود: این جرائم نیز مجازات بیش از 3 سال حبس ندارند.


شایان ذکر است قانون مصر که حدود 80 سال از وضع آن می گذرد نه تنها همجنسگرایی بلکه جرائم دیگری مانند عدم درمان بیماران، زنای مردان، تبادل زوجات، سرقت اعضا، تجاوز به حیوانات، فروش گوشت الاغ، عدم رسیدگی به خانواده، خشونت علیه زنان را نیز جرم انگاری نکرده است و مقامات قضایی این جرائم را ضمن مواد دیگری مانند سرقت، نقض حیای عمومی و تبلیغ رذیلت قرار می دهند.


منبع: https://goo.gl/DqpVu5

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.